من قرآن را دوست دارم


 

معجزه‌ای از قرآن کریم + عکس

وقتی آسمان از هم پاشیده می‌شود، یک گل سرخ متولد می‌گردد!

به لحاظ علمی ثابت شده ‌است که هنگام انفجارو فروپاشی ستارگان، گازها و موج‌های حاصل، ترکیبی بسیار زیبا به مانند گل رُز ایجاد می‌کنند. این مساله هرچند شاید برای آنها که با دیدگاهی مادی‌گرایانه به همه چیز می‌نگرند، اندکی عجیب باشد اما مساله‌ای است که قرنها پیش از این در کتاب آسمانی ما مسلمانان یعنی قرآن مجید به آن اشاره شده بود.

به گزارش “شبکه ایران”، در قرآن مجید در سوره الرحمن آیه ۳۷ بیان گردیده است: «فإذا انشقت السماء فکانت وردة کالدهان» که معنایآن چنین است: «هنگامی که آسمان از هم پاشیده شود و مانند رنگ سرخی رُز(گلگون) درآید»

اینها تنها بخشی از معجزه قرآن هستند؛ کتابی که نه فقط برنامه عملی زندگی مسلمانان است بلکهمفاهیم ارائه شده در آن حتی لائیک‌ترین دانشمندان جهان را نیز به تعظیم وامی‌دارد. برای لحظه‌ای هم که شده در این عظیم‌ترین معجزه خلقت، بیندیشیم

معجزه شق القمر پیامبر اسلام در تحقیقات ناسا

“سازمان فضانوردی ناسا ” به پدیده دو نیمه شدن کره ی ماه و سپس پیوند خوردن این دو قسمت به یکدیگر پی برد.
پایگاه اینترنتی روزنامه ی عربی ”
الوطن ” چاپ آمریکا به نقل از یک محقق علوم فلکی در این زمینه نوشت: سفینه ی فضایی آمریکایی ” کلمنتاین ” که سالها در مدار کره ی ماه کار تحقیقاتی انجام می دهد به این نتیجه رسیده است که کره ی ماه صدها سال پیش به دو نیمه ی متساوی تقسیم شده و دوباره به یکدیگر متصل شدند.

این محقق اردنی با ارسال گزارشی به ناسا آنان را نسبت به این موضوع مطلع ساخت که مسلمانان، این پدیده را متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش می دانند و مرتبط به معجزه ای از پیامبر اسلام (ص) به نام ” شق القمر” است. ناسا هیچ تفسیری برای کشف خود نیافته است. زیرا این اتفاق نادر تا کنون برای هیچ جرم آسمانی به وقوع نپیوسته است.”

آیات اولیه سوره قمر حاکی از این است که ماه در گذشته شکاف عظیمی برداشته و دو نیم شده است و عکس‌هایی که توسط فضانوردان موسسه ناسا از سطح کره ماه گرفته شده است شکاف‌هایی رابر روی این کره نشان می‌دهد که وقوع این معجزه عظیم را اثبات می‌کند.

امیدوارم دیگر به هیچ چیز شک نداشته باشید

درود بر قرآن

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معجزه ی عجیب از قرآن در شهر اسکاگن دانمارک

دریای بسیار عجیبی که در قرآن آمده+ عکس

دو دریای شیرین و شور که در قرآن آمده است

محل برخورد دریای بالتیک و دریای شمال

در اسکاگن دانمارک

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

سورة مبارکه الرحمن

 

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)

۱۹٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.۲۰٫ اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.۲۱٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟ ۲۲٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می ‏شود.
 

سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:

« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

 

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

1-واژه اَجْرْ ( مزد) 108 بار در قرآن آمده و به همين اندازه واژه فِعْلْ ( كار) آمده است.و جزاء " كيفر - پاداش" 117 بار در قرآن به كار رفته و مَغْفِرَتْ 334 بار، در نتيجه، مُزد با كار و حِساب با عدل و داد در قرآن بر ابر آمده است. ولي آمرزش دو برابر كيفر به كار رفته است و اين يكي از شگفتيهاي تساوي و تناسب و توازن در آيات قرآن است.

2-كلمه ( اَلْباب ْ) به معني ( مغزها -خردها ) 16 بار در قرآن آمده است كه با كلمه اَلْاَفْئِدَة ( دلها ) برابر است.

3-در قرآن لفظ اِبْليسْ 11 بار آمده و عينا ًبه همين تعداد يعني 11 مرتبه فرمان به اِسْتِعاذِه ( پناه بردن به خدا ) تكرار شده است.

4-واژه اِنْفاقْ و مشتقاتش73 بار در قرآن آمده است كه با لفظ رِضا ( خوشنودي ) و مشتقات آن برابر است.

5-الفاظ اَصْنام ْ( بتها ) و خَمْر ْ( شراب مست كننده ) و خِنْزيرْ ( خوك ) و بَغْضاء ْ( دشمني شديد ) و حَصَب ْ(پـاره سنگ است كه به مـردم ( گناهكاران ) اصابت مي كند و بـديـن وسيلــه عــذاب مي شوند ) و تَنْكيلْ ( تعذيب- عذاب كردن شديد ) و حَسَد ْ( رشك ) و خِيبَت ْ( ناكامي -نوميدي ) هر كدام 5 بار در قرآن مجيد به كار رفته، با وجود آنكه به گونه اي پراكنده و دور از يكديگر در سوره هاي قرآن واقع شده اند.

6-واژه آيات 382 بار در قرآن آمده و با توجه به اينكه واژه النّاسْ ( مردم ) 241 بار و اَلْملائِكَة ( فرشتگان ) 86 بار و عالَمين ( جهانيان ) 73 بار در قرآن به كار رفته، كلمه آيات ( نشانهها ) به اندازه مجموع واژه هاي ناس و ملائكه و عالمين به كار رفته است.

7-ايمان و مشتقات آن 811 بار در قرآن به كار رفته و لفظ عِلْم و مشتقات آن 782 بار و مترادف علم يعني كلمه مَعْرِفَتْ با مشتقاتش29 مرتبه در قرآن كريم آمده است.در نتيجه علم و معرفت و مشتقات آن دو مجموعاً 811 بار تكرار شده اند كه مساوي با لفظ ايمان به كار رفته اند.


8-كلمه اَلنّاس و مشتقات و مترادفات آن 368 بار در قـرآن آمده و اين مساوي با واژه رَسول مي باشد كه با مشتقاتش 368 بار در قرآن به كار رفته است.

9-كلمه بخل در قرآن كريم 112 مرتبه آمده كه با لفظ حسرت ( دريغ-اندوه ) و طَمَع ْو جُحُود ( انكار ورزيدن ) برابر است.

10-تعداد مواردي كه در قرآن از ( بَصَر ْو بَصيرَة ) ياد شده 148 مرتبه مي شود، كه با تعداد مواردي كه از ( قَلْب و فُؤاد ) سخن رفته برابر است.

11-لفظ بَعْث ْ( زنده كردن مردگان ) و مشتقات و مردافات آن 45 بار در قرآن كريم آمده، و درست به اندازه و لفظ صِراط است.

12-لفظ بر ّ( نيكي ) و تمام مشتقاتش 20 بار در قرآن آمده، كه با واژه ثَواب و مشتقاتش برابر است.

13-كلمه تلاوت ( خواندن - پيروي كردن ) در قرآن 62 بار آمده و با موارد به كار رفته واژه صالِحاتْ برابر است.

14-كلمه جحيم ( دوزخ ) 26 بار در قرآن تكرار شده، كه برابر با لفظ عِقاب ( كيفر ) مي باشد.

15-كلمه حساب 29 بار در قرآن به كار رفته كه درست به اندازه موارد به كار رفته واژه ( عَدْل ْو قِسْط ) مي باشد. زير ا14 بار واژه عدل و 15 بار واژه قسط در قرآن كريم به كار رفته است.

16-كلمه حيات و مشتقاتش در آنجا كه ويژه حيات انسان است به شمار مي رود 145 بار در قرآن كريم آمده است و درست به همين اندازه واژه مرگ و مشتقاتش در قرآن به كار رفته است.

17-واژه حرث ( كِشت ) 14 بار در قرآن آمده، و به همين اندازه واژه ِزراعَت ( كشاورزي ) به كار رفته، و جالب است كه لفظ فاكهة ( ميوه ) نيز به همين اندازه است.

18-كلمه حرب ( جنگ ) و مشتقاتش 6 بار در قرآن آمده، و جالب اينكه تعداد واژه أسري ( اسيران ) نيز به همين اندازه به كار رفته است.

19-كلمه دنيا در قرآن 115 بار رفته و واژه آخرت نيز عينا ً115 بار در قرآن آمده است.در صورتي كه لفظ دنيا به تنهايي و جدا از لفظ آخرت و همچنين لفظ آخرت جداي از لفظ دنيا در آياتي چند به كار رفته اند با اين همه تعداد واژه دنيا و آخرت برابرند.

20-كلمه خيانت 16 بار در قرآن آمده كه درست مساوي لفظ خُبْثْ ( ناپاك ) مي باشد.

21-كلمه دين و مشتقات آن 92 بار در قرآن به كار رفته است كه با واژه مساجد و مشتقاتش كه در قرآن آمده برابر است.

22-واژه رسل 368 بار تكرار شده و واژه نبي 75 بار و بَشير 18 بار و نَذير 57 بار كه مجموع ارقام مذكور 518 مرتبه است، جاي شگفتي است كه اين عدد با تعداد مواردي كه اسامي پيامبران آمده، برابر است، يعني اسامي پيامبران الهي ( آدم، نوح، ابراهيم000) نيز 518 بار در قرآن به كار رفته است.

23-لفظ رحيم كه در اسماء حسني براي خداوند است 114 بار در قرآن آمده، در حالي كه رَحمان 57 بار آمده كه درست نصف لفظ رحيم مي باشد به علاوه رقم 114 همان عددي است كه سوره هاي قرآن كريم به تعداد آن نازل شده است.

24-واژه سلام و مشتقاتش50 بار در قرآن آمده و به همين اندازه واژه طيبات ( پاكيزه ها ) به كار رفته است.

25-خداوند در قرآن مي فرمايد: " اِنَّ عَّدَةَ الشُهُورِ عِنْدَاللهِ اثْنا عَشَرَ شَهْرَاً في كِتابِ الله " سوره توبه آيه 26يعني " تعداد ماهها نزد خدا و در كتاب او دوازده ماه است " آنگاه مي بينيم واژه شهر ( ماه ) 12بار در قرآن مجيد تكرار شده است، يعني درست به اندازه ماههاي سال و واژه يَوم ( روز ) با ساير موارد 365 در قرآن آمده است كه درست به تعداد روزهاي سال است و نيز واژه يَوم به صورت جمع يعني ( اَيّام ) و مثني ( دو روز ) و اَياماً جمعاَ 30 بار به كار رفته كه به اندازه روز هاي ماه مي باشد.


26-صالحات ( كارهاي درست ) و همه مشتقات آن 167 بار در قرآن به كار رفته، و عيناً به همين تعداد لفظ ( سَيّئات ) يعني بديها با تمام مشتقاتش به كار رفته است.

27-واژه صيف و اَلْحرّ ( تابستان و گرما ) و اَلشِّتاءْ و اَلْبَرْددْ ( زمستان و سرما ) در قرآن كريم با يكديگر برابرند و هر كدام 5 بار آمده است.با آنكه جز در سوره قريش آيه 2 و 3در جاي ديگر از قرآن با يكديگر به كار نرفته اند.

28-واژه صيام ( روزه ) و صَبْر ( شكيبايي ) و دَرَجات و شَفَقَت ( بيمناكي - مهرباني ) هر كدام 14 بار در قرآن آمده و با هم به طور مساوي به كار رفته اند.

29-واژه صلوة ( نماز -دعا ) 67 بار در قرآن به كار رفته، كه با واژه نَجات و مَلائِكَة و قُرآن به كار رفته است.

30-واژه طهر ( پاكي ) و تمام و مشتقاتش31 بار در قرآن كريم آمده است كه با موارد به كار رفته واژه اِخْلاص و تمام مشتقاتش برابر است.

31-كلمه عقل و مشتقاتش 49 بار در قرآن آمده و با موارد به كار رفته واژه نور در قرآن برابر است.

32-فواژه فجار ( بدكاران ) 3بار در قرآن آمده، در حالي كه لفظ اَبْرار ( نيكوكاران ) 6مرتبه، يعني دو برابر فجار آمده است.

33-كلمه لسان ( زبان ) 25بار در قرآن آمده، كه با تعداد مواردي كه واژه مُوعِظَة ( پند و اندرز ) آمده برابر است.

‎34-نام شريف پيامبر اسلام ( ص ) يعني ( محمّد ) 4بار در قرآن آمده و به لحاظ تعداد با واژه هاي رُوح القُدُسْ و مَلَكوت و سِراج ( چراغ ) برابر است.
و نيز نام محمّد ( ص ) به همان تعدادي به كار رفته كه واژه شَريعَت ( طريقه، آئين ) در قرآن آمده است.بنابر اين نام محمّد ( ص ) با روح القدس و ملكوت و سراج و شريعت برابر آمده است.

35-لفظ مصيبت ( پيش آمد ناگوار ) و مشتقات آن 75بار در قرآن آمده كه درست مساوي با تعداد به كار رفته واژه شُكر مي باشد.

36-واژه محَبت و تمام مشتقاتش 83 بار در قرآن آمده، كه با واژه طاعَت ( فرمانبرداري ) برابر است.

37-واژه مصير ( بازگشت ) 28بار در قرآن آمده است كه به همين تعداد 28بار واژه اَبَدْ ( هميشه ) آمده است.

38-كلمه مسلمين 41 بار در قرآن آمده و جاي شگفتي است كه مساوي لفظ جهاد مي باشد كه در قرآن به كار رفته است. 

39-واژه (مجنون) 11بار در قرآن آمده است كه به همين تعداد 11بار واژه (سفیه) آمده است.

40-واژه (سعید) 2بار در قرآن آمده است كه به همين تعداد 2بار واژه (نحس) آمده است.

41-واژه (نشر) 2بار در قرآن آمده است كه به همين تعداد 21بار واژه (کتم) آمده است.

 42-واژه (شیخ) و تمام و مشتقاتش4 بار در قرآن كريم آمده است كه با موارد به كار رفته واژه (طفل) و تمام مشتقاتش برابر است.

 43-واژه (هدی) و تمام و مشتقاتش79 بار در قرآن كريم آمده است كه با موارد به كار رفته واژه (رحمة) و تمام مشتقاتش برابر است.

 44-واژه (نسل) و تمام و مشتقاتش4 بار در قرآن كريم آمده است كه با موارد به كار رفته واژه (عقیم) و تمام مشتقاتش برابر است.

 45-واژه (غصبی) 2بار در قرآن آمده است كه به همين تعداد 21بار واژه (رحمتی) آمده است.

 46-واژه (مصیر) به معنی بازگشت 28 بار در قرآن آمده است كه به همين تعداد واژه (ابد)  به معنی همیشه آمده است.

 47-واژه (یسر) به معنی آسانی 36 بار در قرآن آمده است كه به همين تعداد واژه (عسر)  به معنی سختی آمده است.

 48-واژه (عزم) 5 بار ذکر شده که برابر است با تعداد پیامبران اولوالعزم.

 49-واژه (فرقه) 72بار در قرآن آمده و دین اسلام 72 فرقه دارد.

( حافظ شیرازی:

جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه / چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند!)

50-واژه (سجد) 34بار در مورد عاقلین در قرآن آمده و این عدد مطابق تعداد سجده های نمازهای یومیه است.

 51-واژه (الدنیا) دارای 6 حرف است و خداوند در قرآن می فرماید ما دنیا را در 6 روز خلق کردیم.

 52-واژه (الانسان) دارای 7 حرف است و خداوند در قرآن می فرماید ما انسان را در هفت مرحله خلق کردیم.

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تحقیقاتی که تا کنون در مورد اعجاز ریاضی قرآن انجام شامل ۵ قسمت کلی به قرار زیر می باشد:

۱- اعجاز عدد ۱۹

۲- اعجاز حروف مقطعه (پاراف های قرآنی یا حروف نورانی)

۳-اعجاز عدد هفت

۴-اعجاز تساوی و تناسب واژگان 

۵-اعجاز زوج و فرد در آیات قرآن

قوانین رياضى قرآن از بسيار ساده تا بسيار مشکل تغيير ميکند. حقايق ساده مشاهداتى است که بدون هيچ وسايلى مي توان آنها را بررسى کرد. حقايق پيچيده به کمک ماشين حساب يا کامپيوتر قابل رويت است. در این پست به عنوان نمونه تعدادی از قوانین ساده مطرح می شود و در پست های بعدی قوانین ریاضی موجود در قرآن را به طور مبسوط بررسی می کنیم. خواهشمند است بخاطر داشته باشيد که همه اينها به متن عربى اصلى اشاره دارد.

اعجاز عدد ۱۹

۱. اولين آيه (۱:۱)، معروف به "بسم الله"، شامل......................۱۹ حرف است.

۲. قرآن داراى ۱۱۴ سوره است که ميشود................................۱۹*۶ .

۳. مجموع آيات در قرآن ۶۳۴۶ است که ميشود......................۱۹*۲۳۴ .

[۶۲۳۴ آيه شماره گذارى شده است و ۱۱۲ آيه (بسم الله) شماره گذارى نشده است که ميشود ۶۲۳۴ =۱۱۲+۶۲۳۴] توجه کنيد که ۶+۴+۳+۶ ميشود...........۱۹ .

۴. بسم الله ۱۱۴ مرتبه تکرار شده است، با وجود غيبت مرموز آن در سوره ۹ (درسوره ۲۷ دو بار تکرار شده است ) و ۱۱۴ = ..................................۱۹*۶ .

۵. از غيبت بسم الله در سوره ۹ تا بسم الله اضافى در سوره ۲۷، دقيقا.......... ۱۹ سوره است.

۶. مجموع شماره سوره ها از ۹ تا ۲۷ (۲۷+۲۶+......+۱۲+۱۱+۱۰+۹) = ۳۴۲ يا ............۱۹*۱۸.

۷. اين مجموع (۳۴۲) همچنين مساوى است با مجموع کلمات بين دو بسم الله سوره ۲۷، و ۳۴۲ =.................................۱۹*۱۸.

۸. اولين آيات معروفى که اول وحى شد (۵-۱:۹۶) شامل ...........۱۹ کلمه است.

۹. اين اولين وحى ۱۰ کلمه اى، داراى ۷۶ حرف است ..................۱۹* ۴.

۱۰. سوره ۹۶ که از نظر ترتيب زمانى اولين سوره است، داراى ..........۱۹ آيه است.

۱۱. اين اولين سوره از نظر ترتيب زمانى، از آخر قرآن ...............۱۹ همين است.

۱۲. سوره ۹۶ شامل ۳۰۴ حرف عربى است، و ۳۰۴ ميشود............۱۹*۱۶.

۱۳. آخرين سوره فرستاده شده(سوره ۱۱۰) شامل................۱۹ کلمه است.

۱۴. اولين آيه از آخرين سوره وحى شده (۱:۱۱۰) شامل ........۱۹ حرف است.

۱۵. ۱۴ حرف مختلف عربى، ۱۴ "پاراف قرآنى" مختلف (مانند ا . ل. م، از ۲:۱) را تشکيل ميدهند که در ابتداى ۲۹ سوره قرار دارند. مجموع اين اعداد ميشود ۱۴+۱۴+۲۹=۵۷ يا ۱۹۳.

۱۶. مجموع ۲۹ سوره اى که "پارافهاى قرآن" در آنها آمده است ميشود:

۸۲۲=۶۸+۵۰+..........+۷+۳+۲، و ۸۲۲+۱۴ (۱۴ مجموعه پارافها) ميشود ۸۳۶، يا ۱۹*۴۴.

۱۷. بين اولين سوره پاراف دار(۲) و آخرين سوره پاراف دار (۶۸)، ۳۸ سوره بدون پاراف وجود دارد.........................۱۹*2.

۱۸. بين اولين و آخرين سوره هاى پاراف دار...................۱۹ مجموعه پاراف دار و بدون پاراف وجود دارد.

۱۹. ۳۰ عدد مختلف در قرآن تکرار شده است: ۱،۲،۳،۴،۵،۶،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۲، ۱۹،۲۰،۳۰،۴۰،۵۰،۶۰،۷۰،۸۰، ۹۹،۱۰۰،۲۰۰،۳۰۰،۱۰۰۰،۲۰۰۰،۳۰۰۰،۵۰۰۰،۵۰۰۰۰، ۱۰۰۰۰۰، مجموع اين اعداد ميشود ۱۶۲۱۴۶، که ميشود ......۱۹*۸۵۳۴.

تساوی و تناسب

تساوي عددي و هماهنگي رقمي و تناسب در موضوعات قرآن كريم چيزي است كه قدرت بشـري از ذكر آن به گونه اي فـرا گيـر نـاتوان اسـت، و از توضيـح كـامل بيان شامل آن در مي ماند و از اينكه بتواند حق اين معجزه بزرگ را از لحاظ اعداد و ارقام و شرح و تفسير كاملاً ادا كند ناتوان است. تعدادي از تناسبهاي عددي آيات قرآن را جهت استفاده علاقمندان مي آوريم.

۱- كلمه “حيوه“ 145 بار با مشتقات آن در قرآن بكار رفته است و به همان تعداد (145 بار) كلمه “موت يا مرگ“ با مشتقاتش بكار رفته است.

2- كلمه “دنيا “ 115 بار و كلمه “آخرت“ هم 115 بار بكار رفته است.

3- كلمه “ملائكه“ 88 بار در قرآن آمده است و كلمه “شياطين“ نيز به همان تعداد 88 بار بكار برده شده اند.

4-“حر“ يعنی گرما 40 بار و كلمه “برد“ يعنی سرما نيز 40 بار بكار برده شده اند.

5- كلمه “مصائب“ 75 بار و كلمه “شكر“ نيز 75 بار

6- كلمه "زكات" 32 بار و كلمه “بركات“ نيز 32 بار.

7- كلمه “عقل“ ومشتقات آن 49 بار و كلمه “نور“ نيز با مشتقاتش 49 بار.

8- كلمه “يوم “ به معنی روز و “شهر“ به معنی ماه در قرآن به ترتيب 365 بار و 12 بار بكار رفته اند.

9- كلمه “رجل“ به معنی مرد 24 بار و كلمه “امرأه “ به معنی زن نيز 24 بار در قرآن بكار رفته اند.

10- كلمه “امام“ بصورت مفرد و جمع 12 بار در قرآن آمده است.

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سلام بر قرآن

عشق من قرآن

پاینده باد قرآن

زنده باد قرآن

 

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

افرادي كه مورد دوستي خدا هستند:

1 - آن‏ها كه كار نيك و احسان مي‏كنند (بقره، آيه 195)؛
2 - اهل توبه‏اند (بقره، آيه 222)؛
3 - پاكيزه‏اند (بقره، آيه 222)؛
4 - اهل تقوا و پرهيزكاران از گناه (آل‏عمران، آيه 76)؛
5 - نيكوكاران (آل‏عمران، 134)؛
6 - صابران و صبرپيشگان (آل‏عمران، 146)؛
7 - توكل كنندگان بر خدا (آل‏عمران، 159)؛
8 - عدالت‏پيشگان (مائده، آيه 42)؛
9 - آنان كه در راه او مبارزه مي‏كنند (صف (61) آيه 4).

اما افرادي كه دشمن خدا هستند و خدا ايشان را دوست ندارد:
1 - ظالمان و متجاوزان (بقره، آيه 190) ؛
2 - گناهكار و ناسپاس (بقره، آيه 276)؛
3 - كافران (آل‏عمران، آيه 3)؛
4 - ظالمان (آل‏عمران، آيه 57)؛
5 - متكبران و فخرفروشان (نساء، آيه 36)؛
6 - خائنان و گناهكاران (نساء، آيه 107)؛
7 - بلندكنندگان صدا به بدگويي (نساء، آيه 148)؛
8 - اسراف كنندگان (انعام، آيه 141)؛
9 - مستكبران و مغروران (نحل، آيه 23)؛
10 - سرمستان (قصص، آيه 76)؛
11 - مفسدان (قصص، آيه 28).

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

1.بزرگترين سوره قرآن سوره «بقره» است. 

2. بهترين نوشيدني كه در قرآن به آن اشاره شده است «شير» مي‌باشد. 

3. كوچكترين سوره قرآن «كوثر» مي‌باشد. 

4. مهم‌ترين آيه «آية الكرسي» است.

5. «آيه 282 سوره بقره» بزرگترين آيه قرآن است.

6. عظيم‌ترين آيات «بسم الله الرحمن الرحيم» مي‌باشد. 

7. كوچكترين كلمه قرآن «باء» در بسم الله مي‌باشد.

8. بهترين خوردني كه در قرآن ذكر شده است «عسل» است. 

9. عدالت‌آميز ترين آيه قرآن «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى وَ يَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ

الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ» مي‌باشد. 

10. ترس‌آور ترين آيه قرآن «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» مي‌باشد. 

11. منفورترين كار حلال نزد خداوند «طلاق» است.

12. كوچكترين آيه قرآن «مدها متان» در سوره الرحمن قرار دارد. 

13. اميدبخش ترين آيه قرآن «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلي أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ» است.

14. بزرگترين عدد در سوره «صافات، آيه 147» آمده است كه «صدهزار» مي‌باشد. 

15. بزرگترين كلمه قرآن «فاستقينا كموه» است كه در آيه 22 سوره حجر آمده است.

16. بيشترين حرفي كه در قرآن كريم به كار رفته است حرف «الف» مي‌باشد. 

17. كمترين حرف نيز حرف «ظاء» مي‌باشد.

18. بهترين شب در قرآن «شب قدر» است. 

19. بهترين ماه در قرآن «ماه رمضان» است.

20. بزرگترين حيوان «فيل» است. 

21. كوچكترين حيوان «پشه» است.

22. بزرگترين كلمة قرآن «11 حرف» دارد فاسقيناكموه. 

23. كوچكترين كلمه قرآن «1 حرفي» است باء.

24. بزرگترين سوره قرآن داراي «25500» حرف است. 

25. كوچكترين سوره قرآن داراي «42» حرف است.

26. بهترين سوره قرآن «يس» است. 

27. بيشترين سوره‌هاي مكي در «جزء 30» قرآن قرار دارد و تنها «3 سوره مدني» در اين جزء وجود دارد.

 

قرآن 6236 آیه دارد

قرآن 30 جزء دارد

قرآن 114 سوره دارد

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

قرآن

قرآن، اسم کتاب مقدس و آسمانی اسلام است که از طرف خداوند توسط فرشته وحی ( جبرئیل ) بر آخرین پیامبر، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در شب بعثت نازل شده است. این کتاب که بزرگترین معجزه پیغمبر خاتم است، هم کتاب هدایت و راهنما و هم کتاب وعظ و پند برای همه مردم دنیاست. الفاظ این کتاب به صورت عربی و بر وفق آنچه در لوح محفوظ ثبت است، یکبار بطور اجمال و دفعتا بر قلب (قوای دراکه) پیامبر اکرم در یکی از شبهای دهه آخر ماه رمضان ( لیلة القدر ) نازل شده و یکبار هم بطور تفصیل و تدریج در طول 23 سال دوران پیغمبری آن حضرت فرود آمده است. طبق دقیق ترین آمار، تعداد کل کلمات قرآن 77807 کلمه و 3820686 آیه و 114 سوره و 30 جزء میباشد. این اختلافی که در شماره آیات است فقط مربوط به این است که در بعضی قرآن ها، 2 آیه یک آیه حساب شده و در بعضی قرآن ها، 2 آیه همان دو آیه به حساب آمده است.

آیات قرآنی به مکی و مدنی یعنی آیاتی که در مکه و حوالی آن و مدینه و اطراف آن نازل شده است و به محکم و متشابه یعنی آیاتی که معنای آن واضح و بدون ابهام و آیاتی که معنای باطنش در ظاهر، واضح نیست و ناسخ و منسوخ یعنی آیاتی که یکی از احکام آیات قبل خود را نسخ کرده و آیات منسوخ یعنی احکام آیاتی که توسط آیه بعد از خود نسخ شده اند، تقسیم شده اند. هر زمان که آیه ای بر پیامبر نازل میشد، آن حضرت بر اصحاب خود میخواندند، عده ای از آنها فورا با نوشت افزارهای بسیار ساده و ابتدائی با خطی که هیچ نقطه و علامتی نداشت (خط کوفی)، آن را بر پوست و چوب درخت خرما و یا بر استخوانهای شانه و دنده گوسفند و یا چرم و یا کمی کاغذ می نوشتند، البته این کتابت با نظارت مستمر و مستقیم خود پیغمبر بود و عده ای از صحابه هم آن آیات را حفظ و از بر می کردند و لذا در زمان حیات پیغمبر نوشته می شد ولی بصورت پراکنده بود و مدون نبود تا اینکه بعد از رحلت پیامبر، در زمان ابوبکر که با شورشیان برگشته از اسلام و پیامبران دروغین جنگ شد که به جنگهای «رده» مشهور است، عده ای از این حافظان قرآن کشته شدند و این ضایعه عظیمی در جامعه نوپای اسلام بود، از این رو ابوبکر اقدام کرد تا ( زیدبن ثابت ) یکی از کاتبان جوان را مأمور کند تمام نوشته های پراکنده قرآنی را جمع نماید. زید قرآن را به شکل صحیفه صحیفه جمع آوری کرد، آن را در جعبه ای نهادند و کسی را مأمور و نگهبان آن کردند.

این جمع آوری حداکثر تا سال 13 هجری قمری تا زمانی که ابوبکر زنده بود طول کشید. بعدا طبق وصیت ابوبکر در اختیار عمر قرار گرفت و بعد از عمر، عثمان در سال 24 قمری به خلافت رسید، در زمان او با فتوحات شگرف مسلمانان و رفتن قرآن به سرزمین های دیگر، اختلافات و مشکلات زیادی در قرائت قرآن پیش آمد و این زنگ خطری برای عثمان بود تا قرآن و جامعه اسلامی را از خطر پراکندگی برهاند. لذا عثمان انجمنی را مأمور کرد که با نظارت مستقیم و اشراف کامل علی بن ابیطالب علیه السلام تمام قرآن را گردآوری و تدوین نمایند و به این ترتیب کار نهایی قرآن، بر مبنای صحایف بازمانده از رسول الله صلی الله علیه و آله و نسخه های اختصاصی که نزد بعضی افراد بود و با تکیه به حفظ حافظان و شهادت شاهدان، انجام شد و مصحف امام یعنی مصحف نمونه و رسمی و نهایی که معروف به مصحف عثمانی بود در فاصله 4 تا 5 سال پایان پذیرفت.

محتوای این کتاب آسمانی بسیار متعدد و متنوع و بی نظیر است و شامل مسائل توحید، نبوت، آفرینش آسمانها و زمین، اشاره به شرایع و کتب پیشین، شگفتی های آفاق و انفس، بحث درباره شیطان و جن و موضوع معاد و مسائل پس از آن و بهشت و دوزخ و دنیا و آخرت، احکام اخلاقی، احکام فقهی و وعظ و پند و قصص انبیاء و اقوام گذشته و عبرت از اینها و وصف فرشتگان و وصف انسانها و اعمال آنها و صدها و صدها موضوع دیگر که طبق ساختار ظاهرا ناپیوسته، همه و همه در کنار همدیگر آمده است. این قرآن به زبان عربی بسیار شیوایی است که مایه اعجاب فصحای عرب و بعدها اقوام دیگر شده و در تاریخ زبان عربی، سابقه و همانندی نداشته و هیچکس نتوانسته یک آیه یا یک سوره مانند آن را بیاورد. از هر گونه خطا و افزود و کاست محفوظ بوده یعنی هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته است. متن آن مقدس و متواتر و قطعی الصدور است. تلاوت آن مستحب موکد میباشد و ایمان به آن به توصیفی که گفته شد از ضروریات دین اسلام و مذهب تشیع است.

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

من قسمتی از سوره بقره را تفسیر کردم و بخش هایش را برای شما میگم:

صفات نیکوکار آیه : 177

چیزهای حرام - 173

درباره قصاص - 178 و 179

درباره وصیت - 180 تا 182

درباره روزه - 183 و 184

درباره ماه رمضان - 185 و 187

دعا کردن - 186

درباره حج - 196 تا 200

دعای قنوت - 201

زندگی کافران - 212

درباره شراب (نجس آب ) و قمار -219

ازدواج و طلاق - 221 تا 241

زمان شیردادن به فرزند - 233

بهترین دین نزد خدا اسلام است

تعداد ماه ها نزد خدا 12 ماه است

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

من عاشق تک تک کلمات قرآنم

من عاشق قران کلام خداوند هستم

جان من فدای قرآن

همه هستی ام فدای قرآن و اسلام و خداوند

سلام بر شما بینندگان که به این مکان آمدید

در این وبلاگ قصد دارم همه عاشقان قرآن را جمع کنم

درباره آیات قرآن بگویم

و ...

البته به یاری الله و شما عزیزان

منتظر پیام هایتان هستم

نویسنده: عاشق قرآن ׀ تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ilovequran.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com